XX Liceum Ogólnokształcące

im. Leopolda Staffa w Krakowie

W dniach 17-19.05.2023 klasa 2e zwiedzała Wrocław. W programie wycieczki musiały znaleźć się miejsca związane z profilem biologiczno-chemicznym, dlatego też uczniowie poznawali florę w Ogrodzie Botanicznym i Ogrodzie Japońskim, zaś faunę we wrocławskim ZOO. Natomiast warsztaty w Hydropolis pozwoliły spojrzeć z innej strony na reakcje redoks. Oprócz tego nie zabrakło spotkań z historią, czy to samego Wrocławia poprzez zwiedzanie z przewodnikiem miejskim, czy to dawnej sztuki w Muzeum Narodowym we Wrocławiu, gdzie poza dziełami związanymi ze Śląskiem uczestnicy wycieczki zobaczyli także prace artystów znanych im z Krakowa, jak również intrygującą wystawę "Cudo-Twórcy" prezentująco rozmaite wyroby rzemiosła i przemysłu (od samurajskiej zbroi po pralkę "Frania"). Na koniec nie sposób pominąć wrocławskich krasnali, których fanklub uformował się w trakcie wycieczki.

Herzlich Wilkommen in Saksonia!
Szwajcaria Saksońska przywitała nas wspaniałymi widokami oryginalnych formacji piaskowców wyrzeźbionych w górach Połabskich. Następnie zwiedziliśmy malownicze miasteczko Pfaffendorf w staroniemieckim stylu i monumentalną Twierdzę Köningstein z interaktywnym muzeum.
Kolejnego dnia w pełni sił wyruszyliśmy na odkrycie Drezna z lokalną przewodniczką. Zwiedziliśmy dawne "Salony Europy- Zwinger ", operę Semper, Plac Teatralny, odpoczęliśmy w ogrodach pałacu Pillnitz, a nawet odwiedziliśmy Kościół Mariacki ! Idealnym dopełnieniem wrażeń z tego dnia był wieczorny spacer po starówce.
W ostatnim dniu wycieczki wyruszyliśmy  do uroczej Miśni, gdzie znajduje się najstarsza w Europie manufaktura porcelany.
Przez cały czas towarzyszyła nam piękna pogoda i dobre humory 🙂

Gdańsk jest piękny i ciekawy! Przekonali się o tym-uczniowie kl.2D i 2B, na wspólnej wycieczce w dniach 15.05.23-17.05.23. Zwiedziliśmy Muzeum Solidarności, Muzeum II Wojny Światowej, spacerowaliśmy Traktem Królewskim chłonąc atmosferę historycznego miasta Gdańska. Wybraliśmy się też na wędrówkę po plaży, niektórzy śmiałkowie podjęli odważną próbę morsowania ;) Mnóstwo wrażeń, emocji, porcja wiedzy, pamiątki - to wszystko zabraliśmy ze sobą do Krakowa, no i oczywiście muszelki:)

8 września wyruszyliśmy przez Frankfurt do Pekinu. Samolot Airbus 380-800 już na samym początku zrobił na nas niezwykłe wrażenie swoim ogromem. Lot trwał prawie 10 godzin, ale już następnego dnia, o 8.30 szczęśliwie wylądowaliśmy w Pekinie. Tam czekała na nas studentka z Pekińskiego Uniwersytetu Języków Obcych i autobus. Udaliśmy się do naszego hotelu RJ Brown niedaleko Świątyni Nieba. Pierwsze popołudnie i wieczór spędziliśmy w okolicach Placu Tian’an Men (Placu Niebiańskiego Spokoju) i ulicy Qianmen ze słynną bramą miejską.

Następnego dnia byliśmy gośćmi w Ambasadzie RP w Pekinie przy ulicy Ritan Lu 1. Zostaliśmy mile ugoszczeni przez panią Dyrektor szkoły polonijnej SPK w Pekinie, nauczycieli i uczniów. Młodzież z naszego liceum przeprowadziła warsztaty multimedialne w formie quizu „Bliżej Krakowa”. Rozdaliśmy nagrody i drobne upominki, zaś młodzież polonijna obdarowała nas ciasteczkami księżycowymi i magnesami. Po ambasadzie zwiedzaliśmy Park Słońca oraz dzielnicę nowoczesną, największy na świecie uliczny ekran multimedialny, futurystyczne budynki telewizji CCTV, biurowce Guomao oraz dzielnicę nowoczesną Sanlitun.

Czytaj więcej: Obóz naukowych w Chinach - relacja

Deklaracja dostępności
Inspektor Ochrony Danych
ul. Sarego 4,
31-048 Kraków
email:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.